Proef: mailtje als cijfer bekend is

De HU is een proef gestart waarbij studenten een mailtje ontvangen als een tentamenpunt op studie-informatiesysteem Osiris is gezet.

Studenten dienen nu na een toets dagelijks een of meerdere keren in te loggen bij Osiris om te zien welk punt ze hebben gehaald. Dat ongemak behoort binnenkort waarschijnlijk tot het verleden. Begin maart is de pilot gestart onder zo’n duizend studenten van bouwtechnische bedrijfskunde, accountancy en business management (in Utrecht en Amersfoort). Als de pilot naar tevredenheid verloopt zal deze service vanaf komend studiejaar voor alle studenten gelden.

Uit een enquête over Osiris, de uitkomsten van de Nationale Studentenenquête en uit tips via het informatiesysteem zelf, bleek dat veel studenten graag dergelijke berichten zouden ontvangen. De hogeschool heeft daarop deze functie in laten bouwen. ‘Studenten kunnen dit op Osiris aan en uit zetten. Zo hebben ze zelf de keuze of ze de mails willen ontvangen of niet’, zegt Osiris-beheerder Ronald van der Fange.