Proosten met ijsjes op de eerste dag van de UIT

Foto: Kees Rutten

De Utrechtse Introductie Tijd (UIT) is vandaag begonnen. Met deze tropische temperaturen was dat net even wat anders dan vorige jaren. Het draaide vandaag vooral om schaduw zoeken, water drinken en… ijs!

Een groot deel van de studenten geniet nog van zijn vakantie, maar de vierduizend toekomstige studenten en zeshonderd vrijwilligers van de UIT waren al vroeg uit de veren. Vanaf 9.00 uur vanochtend verzamelden zij zich in TivoliVredenburg voor de openingsshow, die in verschillende shifts plaatsvond.

De rest van de dag fietsten de ‘UITlopers’ in groepjes door de stad. Op vijf pleinen in Utrecht stonden student-gerelateerde kraampjes.

Foto: Kees Rutten

Trajectum stond met een ijsvriezer op de binnenplaats van de Universiteitsbibliotheek, tegenover de kraam van HUGS. De raketjes en dubbellikkers vielen in de smaak. Want wat wil je nog meer met dit weer?

Foto: Kees Rutten

De rest van de week zijn er meerdere markten waar studenten-, sport- en cultuurverenigingen zich presenteren. Daarnaast is er een pubquiz, een festival en een openluchtbioscoop. Uiteraard zijn er ook feesten. Benieuwd hoe dat gaat? Hou onze Instagrampagina en TikTok in de gaten.