Raad: Ublad moet voorlopig blijven

De universiteitsraad van de Universiteit Utrecht wil dat het papieren Ublad blijft bestaan tot er een nieuwe digitale variant is ontwikkeld.

Die claim legt de raad maandag 18 januari voor aan het college van bestuur van de universiteit tijdens een extra vergadering, meldt de website van het Ublad. Het college besloot vorig jaar om het papieren universiteitsblad met ingang van januari op te heffen en een online versie op te zetten.

Dit tegen de zin van de universiteitsraad, die de actie Redhetublad begon en aankondigde naar de landelijke geschillencommissie te stappen.

De raad is het niet eens met het college dat de informatievoorziening voor studenten en medewerkers via internet kan en dat papieren uitgaven overbodig zijn. ‘Integendeel, het is eerder en-en-en, dat wil zeggen informatie via alle beschikbare middelen waarbij het succes van een medium afhangt van de vorm waarin het gegoten wordt’, Aldus citeert het Ublad de brief van de raad.