RAGweek: boxershorts en manicure winnen?

Grote schoonmaak, knipbeurt of cultuurcursus winnen? Doe dan mee aan de RAGweek van 8 tot en met 15 maart. Utrechtse studentenorganisaties zetten zich wederom in voor goede doelen.

‘Verboden toegang. Gevaarlijk terrein.’ Het pad naast studentenflat Johanna in De Uithof is deze week afgezet. Zijn er blauw-witte tegels van de gevel gevallen? Nee. Later in de week wordt een tokkelbaan aan de elfde verdieping bevestigd. Studenten kunnen tegen betaling tweehonderd meter omlaag zoeven naar Cambridgelaanflat.

Escaperoom
Een andere activiteit van de RAGweek is de veiling en loterij op vrijdag 10 maart in café ’t Pakhuis. Te winnen zijn onder andere een manicure, boxershorts een overnachting in vijfsterrenhotel Karel V en bezoek aan een escaperoom. Ook staat er een bootcamp op het programma. ‘Daarnaast organiseren studentenorganisaties zelf activiteiten voor de leden om geld op te halen voor de RAGweek’, zegt Annick de Jong van de Promotiecommissie.

De goede doelen dit jaar zijn de Plusbus Erop Uit, een organisatie die ouderen uit Vleuten-De Meern en Leidsche Rijn vervoer aanbiedt, en de Stichting leergeld Utrecht die financieel bijdraagt aan sport-, cultuur- en schoolactiviteiten voor kinderen van onbemiddelde ouders.

De RAGweek wordt ook georganiseerd in Nijmegen en Maastricht.