Ragweek: een feestje voor het goede doel

Veel Utrechtse studenten zijn deze week druk bezig met pannenkoeken bakken, fietsen pimpen, veilingen organiseren en keihard feesten. Allemaal voor het goede doel, want de elfde Ragweek gaat morgen van start.

Tijdens deze week, die loopt van 2 tot en met 9 maart, zamelen studenten van verschillende studie-, studenten-, en studentensportverenigingen in Utrecht geld in voor het goede doel. De afgelopen jaren is er tussen de 9000 en 10.000 euro opgehaald. Dit jaar gaat het geld naar Stichting Kinderdroomwens en Stichting Kindia.

Het idee van de Ragweek is ontstaan in het Verenigd Koninkrijk. Studenten wilden iets terug doen voor de maatschappij en besloten gedichten op rags (vodden) te schrijven. Het geld wat ze ophaalden met de verkoop van deze rags ging naar minderbedeelden. Tegenwoordig staat RAG niet meer voor de vodden, maar voor ‘Raise And Give’.

De komende Ragweek belooft een veelzijdige week te worden met feestjes, lekker eten, veilingen, open podia en nog veel meer. Trajectum doet verslag van verschillende activiteiten tijdens de Ragweek. Check onze website.

Voor de agenda van de Ragweek klik hier