Ragweek voor Wilhelmina Kinderziekenhuis en ‘Free A Girl’

Voor de negende keer op een rij zetten Utrechtse studenten zich een week in voor het goede doel. De Ragweek vindt dit jaar op 12 tot en met 19 maart plaats. De studenten gaan geld ophalen voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis en ‘Free A Girl’, een organisatie die prostitutie door jongeren bestrijdt.

Tijdens de Ragweek zullen 45 studie-, studenten- en studentensportverenigingen onder andere veilingen, lezingen en benefietconcerten organiseren om geld op te halen voor de goede doelen. Ze willen laten zien dat studenten verder kijken dan hun eigen collegebank en zich graag inzetten voor de minder bedeelde mens.
Vorig jaar werd ruim €10.000 euro opgehaald en de organisatie zegt er alles aan te doen om de stijgende lijn van voorgaande jaren voort te zetten. In het café ‘t Gras van de Buren zullen optredens gegeven worden en ook kan er geborreld worden door de weldoeners. De Ragweek wordt ook gehouden in Nijmegen en Maastricht.