‘Raise and Give’: Utrechtse studenten halen geld op voor onderzoek

De jaarlijkse RAGweek is vandaag voor de twaalfde keer van start gegaan. Studenten zetten zich onder het motto ‘Raise And Give’ in voor verschillende goede doelen. Dit jaar: Campagneteam Huntington en Taal Doet Meer.

Campagneteam Huntington haalt geld op voor wetenschappelijk onderzoek naar medicijnen tegen de ziekte Huntington, een ongeneeslijke, erfelijke aandoening die bepaalde delen van de hersenen aantast. Taal Doet Meer zorgt er door het geven van taalles voor dat anderstalige Utrechters kunnen meedoen in de Utrechtse samenleving.

Het idee komt oorspronkelijk uit de welgestelde studentenkringen uit Engeland, maar is al enkele jaren geleden overgewaaid naar Nederlandse studentenverenigingen.

Voor alle feestjes, culturele – en sportieve activiteiten van de RAGweek, klik hier.