Op kamers

Ralf (21) heeft een kist van meer dan honderd jaar oud

In onze rubriek ‘Op Kamers’ ditmaal een luxe flat in Overvecht, van tweedejaars Leraar Natuurkunde Ralf. Samen met drie anderen deelt hij een ruime woonkamer, keuken (met vaatwasser!) en badkamer. Daarnaast heeft hij een kleine, ‘functionele’ kamer met een paar bijzondere spullen.

Woont er: iets meer dan twee jaar
Grootte: ongeveer 9 m2
Betaalt: 289,- per maand

Het meest trots is Ralf op zijn kist. Die is van zijn overgrootoma geweest en meer dan honderd jaar oud. Een tijd lang heeft de kist bij zijn ouders thuis als salontafel gefungeerd, maar nu bewaart Ralf er zijn ‘rotzooi’ in. Deze kist is nergens meer te koop, dus als Ralf gaat verhuizen, neemt hij hem zeker mee.

foto-2_kleiner

Aan Ralfs kamer is goed te zien dat hij in God gelooft. Op zijn nachtkastje ligt een bijbel waarin hij graag leest voor het slapen gaan. Op de deur hangt een poster, gemaakt door leden van christelijke studentenvereniging NSU. Iedereen mocht opschrijven waaraan hij of zij dacht bij het woord God. Zo is de poster ontstaan.

foto-3_liggend

foto-4_kleinerDe pet draagt Ralf vanwege zijn studentenvereniging. Een paar jaar geleden, tijdens de zomervakantie, liftte hij samen met een verenigingsdispuut naar Berlijn. Onderweg kwamen ze een hiphop-winkel tegen, met een muur van dit soort petten. Iedereen kocht er een en sindsdien dragen Ralf en zijn dispuutsleden altijd een hiphop-pet als ze op vakantie gaan.

foto-6_kleinerIn Ralfs vensterbank staat een indrukwekkende collectie aan lege deodorantbussen. Geen specifieke reden, zegt Ralf, gewoon een leuke verzameling.

foto-7_kleinerDe tekening is gemaakt door zijn jongere zusje. Omdat Ralf fan was van het promotiefilmpje van Finding Dory, kreeg hij deze tekening voor zijn verjaardag.

En als er brand uitbreekt? Dan redt Ralf zijn laptop. Maar voordat hij dat doet, redt hij eerst zijn huisgenoten. Over tien jaar hoopt Ralf dat hij les geeft op een middelbare school. Daarnaast hoopt hij dat hij nog een leuke hobby en ‘een huisje-boompje-beestje in een nieuwbouwwijk’ heeft.