Recordaantal ‘groentjes’ bij Amersfoortse introductie

De Amersfoortse Introductie Dagen (AID) telt dit jaar zo’n vierhonderd deelnemers. Dat is het dubbele van het aantal eerstejaars in de afgelopen jaren. De introductie van de HU Amersfoort begint dinsdag 24 augustus en duurt tot en met vrijdag.

De toegenomen animo komt onder meer omdat dit studiejaar enkele nieuwe opleidingen in Amersfoort van start gaan, zoals business management en een pabo (voorheen Domstad Hogeschool). Daarbij is er een nieuwe manier van opgeven. ‘In plaats van aanmelden moeten studenten zich afmelden als ze niet willen of niet kunnen’, zegt Brigitte Engels, studente culturele en maatschappelijke vorming en voorzitter van het AID-bestuur.

De studenten worden dinsdag in het nieuwe gebouw van de HU Amersfoort verwelkomd door collegevoorzitter Geri Bonhof en Ramses de Groot, directeur van de locatie in Amersfoort. Hoogtepunt van de introductie is het project Rijp & Groen dat op donderdag plaatsvindt in samenwerking met vrijwilligersorganisatie Ravelijn. De eerstejaars (‘groentjes) gaan op diverse locaties in dialoog met ruim tachtig ‘oude rotten’ uit het bedrijfsleven en instellingen. Van deze ontmoetingen worden een boek en een kunstwerk gemaakt.

Foto: AID 2009