Rijnsweerd wil geen extra studentenwoningen

Ook de bewoners van Rijnsweerd-Zuid hebben geen trek in 234 wooncontainers voor studenten. Dat bleek gisteren, dinsdag 23 april, tijdens een raadsinformatieavond over het onderwerp.

Wethouder Gilbert Isabella besloot begin dit jaar na heftig verzet van bewoners in Tuindorp-West om af te zien van de plaatsing van de wooncontainers op de Van Lieflandlaan. Begin maart wees hij de Archimedeslaan aan als nieuwe locatie voor de wooncontainers.

Op de Archimedeslaan staat al een voormalig gebouw van de Hogeschool waar op tijdelijke basis 400 studenten wonen en een café-restaurant is gevestigd. De 234 containers zouden op het terrein aan de voorkant van het gebouw geplaatst moeten worden.

De bewoners van Rijnsweerd-Zuid vinden 400 studenten echter wel genoeg. Daar hebben ze al genoeg overlast van. Door de komst van nog eens 234 wooncontainers is het helemaal gedaan met hun rust, vrezen zij. Het zal leiden tot vervuiling en verloedering van de buurt.

De bewoners laten tijdens de raadsinformatieavond weten dat zij al bezig zijn met het inwinnen van jurididsch advies om te kijken of zij de komst van de wooncontainers nog tegen kunnen houden. En mochten ze er toch komen, dan zullen ze niet aarzelen om een schadeclaim in te dienen vanwege de daling van de waarde van hun huizen.