Rotterdam en Inholland stemmen aanbod af

De Hogeschool Rotterdam en de Hogeschool Inholland hebben afgesproken dat ze een aantal opleidingen van elkaar overnemen. Mogelijk gaan ze samen een opleiding op het gebied van sport en bewegen ontwikkelen.

Volgens de website Profielen hebben de instellingen een convenant getekend waarin staat dat ze een deel van hun onderwijsaanbod per 1 september 2014 gaan herverdelen. Rotterdam geeft zijn kleine pabo-vestiging in Dordrecht op. De studenten gaan over naar de pabo van de Inholland, die nu al in hetzelfde gebouw zit.

Inholland op haar beurt draagt drie Rotterdamse tweejarige associate degree-opleidingen over en beëindigt de instroom van de Rotterdamse opleidingen international business & management studies, international business & languages en financial services management. De Hogeschool Rotterdam zal de zittende studenten overnemen.

Ook onderzoeken de hogescholen de mogelijkheid om samen een opleiding op het gebied van sport en bewegen te ontwikkelen en gaan ze hun contractonderwijs beter afstemmen.