Ruim eenderde HU-studenten vult NSE in

De Nationale Studenten Enquête (NSE) is inmiddels gesloten. Aan de HU heeft gemiddeld 36,4 procent van de studenten meegedaan. Dat is iets minder dan de 38,2 procent van vorig jaar.

De studenten van de Faculteit Gezondheidszorg vulden het vaakst de vragenlijst in: 43 procent. Gevolgd door Natuur en Techniek met 39,8 procent. Bij de Faculteit Economie en Management bestond de minste animo: 32,7 procent.

In vergelijking met negen grote hogescholen was de opkomst bij de HU het laagst. Bij Saxion Hogeschool vulden gemiddeld de meeste studenten de NSE in: 50,9 procent. Het gemiddelde over deze instellingen is 42,8 procent.

De NSE (inloggen nodig) wordt jaarlijks gehouden onder tienduizenden studenten van hogescholen en universiteiten. Studenten geven er hun mening over de opleiding, docenten, begeleiding, studierooster en dergelijke. De uitkomsten worden gebruikt om de opleiding te verbeteren. Ook vormen zij de basis voor analyses in bijvoorbeeld de Keuzegids.