Schapenkop gevonden op stoep bij Veritas

Buurtbewoners vonden woensdagavond een schapenkop voor de voordeur van studentenvereniging Veritas aan de Kromme Nieuwegracht. De kop was gevild en er kwam nog bloed vanaf. De studenten hebben meteen de politie gebeld.

‘We hebben geen idee wie dit heeft gedaan,’ vertelt de preses van Veritas Laura Baartmans aan DUB. ‘We vinden deze actie erg luguber, ook de buurt is erg geschokt.’ Agenten hebben de schapenkop meegenomen en afgevoerd. De politie hoopt deze week meer te weten te komen over de herkomst van de schapenkop en de daders.

Buurtbewoners vragen zich af of het om een onsmakelijke studentengrap gaat.  Eén van hen laat aan RTV Utrecht weten het vooral misselijkmakend te vinden, omdat er ook kinderen in de buurt wonen. Voor zover bekend heeft niemand gezien wie verantwoordelijk is voor de actie.