Sjef Vogel nieuwe directeur van Bestuursdienst

Foto: Marleen Stoker

Sjef Vogel is per 1 september benoemd tot directeur van de Bestuursdienst. Zijn huidige functie van leidinggevende van de Dienst Onderwijs, Onderzoek en Studentzaken (OO&S) wordt waargenomen door voormalig faculteitsdirecteur Dick de Wolff.

Vogel fungeerde sinds november 2016 naast zijn functie als directeur OO&S als kwartiermaker bij de Bestuursdienst, meldt de HU. De Bestuursdienst valt niet onder HU Diensten maar opereert zelfstandig. De dienst ondersteunt het college van bestuur bij strategische vraagstukken en beleidsevaluaties en biedt bestuurlijke ondersteuning (secretariaten). Ook de Ombudsman en griffies van de medezeggenschap zijn er ondergebracht.

Professionaliseringstraject
De nieuwe directeur neemt het stokje over van Sandra Vermeulen. Zij blijft secretaris van het college van bestuur en de raad van toezicht en geeft leiding aan het team Bestuurlijke Ondersteuning van de Bestuursdienst. Binnen de dienst hebben medewerkers een professionaliseringstraject doorlopen en zijn werkzaamheden efficiënter ingericht.

Dick de Wolff treedt per 1 september op als waarnemend directeur van de dienst OO&S. Hij leidde vanaf 2007 de Faculteit Educatie. De functie werd overbodig toen de faculteiten in februari van dit jaar werden opgeheven. De zoektocht naar een nieuwe directeur OO&S start binnenkort.