Slachtoffer Biltsestraatweg volgde minor aan de HU

Op Heidelberglaan 15 werd een condoleanceruimte ingericht voor Aoife O'Connell. | Foto: Kees Rutten.

De 21-jarige vrouw die dit weekend omkwam op de Biltsestraatweg, Aoife O’Connell, kwam uit Ierland en volgde een minor bij de opleiding Commerciële Economie als exchange-student. Er is een condoleanceruimte voor haar ingericht op Heidelberglaan 15.

De vrouw was derdejaars economie-studente aan University College Cork. Via het Erasmusprogramma volgde ze de minor aan Hogeschool Utrecht.

Medestudenten en ook exchange-studenten zijn op de hoogte gesteld. De condoleanceruimte voor haar is ingericht in ruimte 7050 aan de Heidelberglaan 15.

Aandacht

Het ongeluk gebeurde in de nacht van zaterdag op zondag rond 04.20 uur ter hoogte van Fort de Bilt. Het kreeg veel media-aandacht omdat de dader was doorgereden. De volgende dag meldde hij zich alsnog bij de politie.

Ook in Ierland wordt verslag gedaan over het ongeval. Zo meldt The Irish Examiner dat de ouders van Aiofe inmiddels in Nederland zijn.