SSH gaat strenger controleren of bewoners wel studeren

SSH start in oktober met een nieuw systeem waarmee de studentenhuisvester kan controleren of kamerbewoners daadwerkelijk staan ingeschreven aan een universiteit of hogeschool. Daarmee wil SSH ontduiking van het campuscontract tegengaan.

Dat schrijven DUB en RTV Utrecht. Studenten die afstuderen of stoppen met de studie moeten binnen een jaar hun kamer van SSH verlaten. Dit is geregeld in de zogenaamde campuscontracten. Maar sommige studenten frauderen om in de relatief goedkope woningen te kunnen blijven.

Studenten moeten voortaan inloggen in het elektronisch systeem Surfconnext, dat nagaat of zij aan een instelling studeren. Dat wordt dan doorgegeven aan SSH. ‘Zo wordt fraude een stuk moeilijker. Bovendien scheelt het ons enorm veel werk’, zegt een woordvoerder van SSH in een artikel op DUB.