SSH& maakt einde aan lange wachtlijsten voor studentenkamer in Nijmegen en Arnhem

Studenten die een kamer zoeken via studentenwoningcorporatie SSH& in Nijmegen en Arnhem, moeten volgend jaar via een lotingsysteem hun geluk beproeven. Volgens SSH& ‘sluit een systeem met lange wachttijden niet langer aan bij het huidige studentenleven’.

Omdat studenten steeds korter studeren en later op kamers gaan, vindt de SSH& een lotingsysteem een eerlijkere procedure. ‘Makkelijk, toegankelijk en eerlijk’, stelt de huisvestingsorganisatie.

Iedere week komen er nieuwe kamers op de website van de SSH&. Studenten kunnen elke week reageren op één kamer. Studenten die ver moeten reizen, krijgen voorrang in het nieuwe systeem. Wie langer dan twee uur moet reizen tot aan station Nijmegen Centraal krijgt ‘reisurgentie’. Met die status mag je op alle kamers reageren.

Het ziet er nog niet naar uit dat Utrecht zo’n zelfde systeem gaat hanteren. ‘Wij zijn altijd in gesprek met onze partners over wat de beste manier is. Voorlopig blijven dat voor ons de wachtlijsten’, aldus een woordvoerder van SSH Student Housing.