SSH biedt ‘social living’ voor studenten

Per 1 juni verhuurt Stichting Studenten Huisvesting (SSH) kamers in het Enik Recovery College aan de Vaartscherijnstraat in Utrecht. De studenten zullen leven via het ‘social living’- principe en wonen en vrijwilligerswerk combineren, meldt DUIC.nl.

Het Enik Recovery College is een centrum voor persoonlijke ontwikkeling en scholing. De studenten die hier gaan wonen moeten een maatschappelijke bijdrage leveren in de vorm van vrijwilligerswerk. Het doel van deze vorm van wonen is jongeren en mensen die herstellende zijn van psychische en/of verslavingsproblematiek bij elkaar te brengen. Op deze manier zou het herstel bevorderd worden en krijgen studenten de kans om zich maatschappelijk in te zetten en zich persoonlijk te ontwikkelen. De studenten hebben de vrijheid om hun eigen ideeën aan te brengen met betrekking tot het vrijwilligerswerk.

De SSH verhuurt de kamers van zorginstantie Lister. In totaal komen vijftien kamers vrij die zijn verdeeld over drie verdiepingen. Er zijn vijf huisgenoten die de woonkamer, keuken en het sanitair delen.