SSH vertrekt uit De Uithof

Studentenhuisvester SSH Utrecht sluit haar kantoor in De Uithof. Huurcontracten ondertekenen en andere handelingen kunnen straks alleen nog op afspraak of digitaal.

Het SSH-filiaal aan de Heidelberglaan gaat de komende zomer dicht. Die bestaat eigenlijk alleen uit een balie waar studenten terecht kunnen. Medewerkers van SSH moeten van de hoofdvestiging aan de Utrechtse Plompetorengracht komen. Die blijft bestaan maar heeft geen baliefunctie.

Het gros van de studenten die bij de SSH in De Uithof aankloppen komen een huurcontract ondertekenen. ‘Dat kan straks digital en daarmee vervalt de belangrijkste bestaansgrond van deze vestiging’, zegt SSH-woordvoerster Annemiek van Vondel.

Het blijft mogelijk om door midddel van afspraken medewerkers te spreken en ook de gebouwenbeheerders op de complexen kunnen bewoners te woord staan. Hoe de overdracht van sleutels voor bijvoorbeeld zelfstandige wooneenheden gaat gebeuren wordt nog bekeken.

Het Centrum Studiekeuze van de HU en Universiteit Utrecht blijft in het pand gehuisvest. In de plaats van de SSH komt waarschijnlijk het secretariaat van het Utrecht Science Park (USP). Hoe de ruimte gebruikt en ingericht gaat worden is nog onderwerp van overleg.