Columns

Stand minoren

In mijn blogs van 3 mei en 25 maart had ik het al eens over onze minoren of minors. Vandaag kregen de minorbeheerders van Mohammed Ahssab de uitslag van de eerste inschrijvingsronde. De enige minor die al met twee klassen vol zit en het hoogste aantal inschrijvingen heeft is de minor reclame. Deze start in september voor de zevende keer.

Negen jaar geleden wilde de FEM-directie de minor reclame niet, wel de minor ‘marketing voor niet-marketeers’. Na een enquête ging men het jaar erop overstag en sinds die tijd draait deze minor met twee volle klassen. Vier jaar geleden startte de Engelstalige versie International Advertising. En ook deze trok de eerste keer één, maar daarna en aanstaande september weer twee klassen.

Het aantrekkelijke van beide minoren is ook dat het curriculum door het Dutch Chapter van de IAA (International Advertising Association) is geaccrediteerd, waardoor de studenten die alle vakken met een voldoende afsluiten in aanmerking kunnen komen voor het IAA certificaat. Een waardevolle aanvulling op een CV.

De top-5 van de 36 FEM-minoren waarvoor inschrijvingen binnenkwamen
1. Reclame (60)
2. Sportmanagement (59)
3. Projectmanagement (51)
4. International Communication Skills (49)
5. e-Marketing (45).