Steamed shrimps, veggie cornburger of broodje oude kaas?

Nemen we Vietnamese steamed shrimps, een NY dog (hotdog) of gewoon een broodje oude kaas? Het is allemaal te krijgen in het nieuwe food court, maandagochtend 21 november geopend in de HU-locatie Padualaan 101.

Nadat eerder de studenten en medewerkers het verbouwde pand aan de Padualaan in De Uithof betrokken, is met een korte vertraging ook de food court van start. Meerdere horecaondernemers brengen in counters op de begane grond hun specialiteiten aan de man. In de zomer verrijst er buiten een terras.

Street food
Het Zenwich Café schenkt allerlei soorten koffie en biedt broodjes kaas maar ook sushi lovers (Japanse gemarineerde zalm). Hoi Anh serveert Vietnamese street food zoals lemongrass beef en steamed shrimps. Terwijl het Amerikaans georiënteerde Street behalve de NY dog ook burgers etaleert, inclusief de veggie cornburger.

Het food court is een van de onderdelen van een divers horeca-aanbod in de vernieuwde huisvesting van de HU. In de Padualaan 97 bevindt zich bijvoorbeeld een restaurant en in de locatie Heidelberglaan 7 een kiosk. Daarnaast krijgen de meeste locaties een science café dat wordt gerund door studenten.

Foto: Eline Smid