Stemmen in De Uithof? Dat kan, bij universiteit en ziekenhuis

Stemlokaal aan het Educatorium / Foto: Kees Rutten

Stemmen voor de Provinciale Staten en Waterschappen kan in De Uithof in het Educatorium en bij UMC Utrecht. Dit keer staan er geen stemlokalen aan de HU.

In het Educatorium van de Universiteit Utrecht (achter het leegstaande Van Unnikgebouw) staan de stemlokalen 171 en 176. Halverwege de ochtend weet een gestage stroom studenten de twee stemlokalen te vinden. ‘Het zijn vooral studenten die tussen de bedrijven door hun stem uitbrengen’, zegt Rob Hekkers, voorzitter van een van de stembureaus.

Niet op de HU

De afgelopen jaren stonden er ook stembureaus in een van de gebouwen van de HU. De voorzitter weet niet waarom die er bij deze verkiezingen jaar niet zijn. Ook de woordvoerder van de HU is hiervan niet op de hoogte. Studenten en medewerkers kunnen in ieder geval ook stemmen in het UMC Utrecht.

Stemmen kan vandaag tot 21.00 uur. Meer informatie over de verkiezingen is te vinden op de website van de gemeente.

Hulp bij de keuze voor Provinciale Staten krijg je bij het Kieskompas en ook voor de waterschapen Hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden en Amstel, Gooi en Vecht.