Ster voor onderzoeker Koen Smit op de Wall of Fame

Docent Koen Smit van het Insitute for ICT is uitgeroepen tot onderzoeker van het jaar en heeft hiervoor een ster gekregen bij de Wall of Fame op Heidelberglaan 7. Naast docent is hij onderzoeker bij het lectoraat Betekenisvol Digitaal Innoveren.

Smit werd uitgeroepen tot Onderzoeker van het Jaar tijdens het Onderwijs & Onderzoek Festival op 13 april. Hij studeerde aan het vmbo, ROC en volgde Bedrijfskundige Informatica aan de HU, waarbij hij cum laude afstudeerde. Vervolgens haalde hij een master aan de Universiteit Utrecht en promoveerde hij aan de Open Universiteit.

De jury van de Onderzoeker van het Jaar zei dat Smit impact weet te creëren door te zorgen voor verbinding tussen onderwijs-onderzoek-praktijk, schrijft HUontwikkelt. ‘Hij is een ster op het gebied van digitale innovaties. Zijn impact is breed en betekenisvol, waarmee hij de naam van het lectoraat helemaal waarmaakt.’