Stickeractie voor meer genderneutrale toiletten

Er zijn te weinig genderneutrale toiletten aan de Hogeschool van Amsterdam. Daarom plakten studenten van de Asva Studentenunie stickers met het opschrift ‘gewoon een wc’ op de mannetjes en vrouwtjes op de toiletten. Dat schrijft het journalistieke hogeschoolplatform HvanA.

Zij kozen een toepasselijke datum: tijdens de Wereld Toilet Dag afgelopen vrijdag. Tijdens de dag staan elk jaar schone toiletten centraal. Maar de Asva greep de dag aan voor de stickeractie voor meer genderneutrale wc’s voor transgender of non-binaire individuen.

De Amsterdamse hogeschool wees eerder in elk gebouw een genderneutraal toilet aan. ‘De HvA kan ze ook allemaal genderneutraal maken. Dan is het ook geen politiek onderwerp meer’, zegt Asva-voorzitter Emma Buining.

Ook de HU beschikt vanaf begin september in (bijna) elk gebouw over een genderneutraal toilet.