Strijd om beste crossmediaal idee

Studenten van de HU en Saxion Hogeschool uit Enschede strijden deze week tegen elkaar tijdens de Media Battle 2011. Ze bedenken crossmediale concepten voor bedrijven en instellingen. Thema van deze vierde wedstrijd is ‘Stedelijke Identiteit’.

Zo’n 150 studenten van communicatie- en mediatechniekopleidingen gaan in groepjes aan de slag met vragen van onder andere Hoog Catharijne,  de Ondernemersvereniging Biltstraat en de Bibliotheek Enschede. Daarnaast bedenken zij concepten voor culturele instellingen als museum Museon in Den Haag, het Instituut voor Beeld en Geluid en de organisatie Vrede van Utrecht.

Met de opkomst van nieuwe media ontstaan veel mogelijkheden voor ondernemers. Social media, podcasting en smartphones kunnen ingezet worden om klanten te bereiken. Ondernemers hebben hiervoor vaak nog niet de juiste kennis in huis. Studenten bieden hen tijdens de wedstrijd een helpende hand.

Op vrijdag 9 september presenteren de groepjes hun ideeën op de faculteit Economie en Management. De bedrijven selecteren elk een winnaar die daarna de strijd met elkaar aangaan voor een jury. Uiteindelijk gaan twee winnaars met de eer strijken: een van de Media Battle en een van de Museum Battle. Zij gaan naar huis met een wisselbeker en mogen het concept ook echt uitvoeren.

De wedstrijd is te volgen op de blog www.mediabattle.ning.com