Strijd om het beste artikel

Studenten maatschappelijk werk en dienstverlening strijden met elkaar wie het beste artikel over hun vakgebied schrijft.

De opleiding en het lectoraat Innovatieve Maatschappelijke Dienstverlening roepen de vierdejaars studenten in Utrecht en Amersfoort op om een ‘topartikel’ te produceren. De onderwerpen worden door de studenten gekozen op basis van hun ervaringen tijdens stages en onderzoeken.

Het is voor het eerst dat de wedstrijd wordt georganiseerd. Docenten selecteren de beste vijftien verhalen waarna een jury de winnaar aanwijst. Lector Lia van Doorn overhandigt de prijs tijdens de diploma-uitreiking op 5 juli. Het artikel wordt tot publicatie aangeboden in een gerenommeerd vakblad.

De organisatoren willen met de wedstrijd aankomende maatschappelijk werkers stimuleren om nu en later aansprekende verhalen over het vak te schrijven. Tevens is het voor de studenten een prikkel om bij het afstuderen geen genoegen te nemen met een zesje maar om naar een hoger punt te streven.