Stroomstoring: Padualaan 97 blijft zelfs de hele week dicht

Foto: Kees Rutten

Door de stroomstoring van afgelopen donderdagmiddag is een groot deel van het gebouw PL97 nog steeds niet bruikbaar. De hele week zijn ze nog bezig met herstelwerkzaamheden. Daardoor zal het gebouw grotendeels gesloten blijven, in ieder geval tot 8 oktober. Er wordt nog onderzoek gedaan naar de oorzaak van de storing, maar het lijkt te komen door een lekkage op de negende verdieping.

UPDATE 4-10-22
De stroomstoring is veroorzaakt door ‘forse schade aan essentiële elektra’, schrijft de HU. De schade is mogelijk veroorzaakt door een lekkage die een aantal weken geleden heeft plaatsgevonden. Het is nog niet duidelijk of het pand op korte termijn (gedeeltelijk) weer in gebruik wordt genomen. Mogelijk blijft het pand langere tijd gesloten vanwege tekort aan materialen en reparateurs. Dan zal een alternatieve huisvesting georganiseerd moeten worden.

De HU schrijft dat medewerkers alleen toegang krijgen als het gaat om ‘locatie-gebonden, vitale processen van onderwijs en dienstverlening en het opmaken van getuigschriften.’

Donderdagavond laat werd al duidelijk dat op vrijdag het gebouw de hele dag grotendeels dicht zou blijven. Toen was nog de verwachting dat op maandag alles weer zou functioneren. Maar dat viel tegen. Op zaterdag kwamen de eerste berichten dat het gebouw toch de hele week voor een groot deel is gesloten.

Onderwijs online

Vandaag krijgen studenten vanuit de opleiding meer informatie over de toetsen die fysiek in PL97 zouden plaatsvinden. De digitale toetsen die vandaag (maandag 3 oktober) en morgen in de toetszalen van PL97 zouden plaatsvinden gaan niet door. Hier wordt een andere datum voor gezocht.

De Landelijke Kennistoets op 4 oktober gaat wel door. Ook toetsen vanaf 5 oktober zullen weer doorgaan. Studenten krijgen als advies om het persoonlijk toetsrooster in Osiris in de gaten te houden.

Voor het praktijkonderwijs op PL97 van deze week zoeken de instituten nog naar een alternatief. Overig onderwijs wordt online aangeboden. Ook hierover krijgen studenten de precieze informatie via hun opleiding.

Wie andere activiteiten in dit gebouw heeft gepland voor deze week, zoals vergaderingen of events, krijgt het verzoek zelf een alternatieve locatie te vinden in of buiten de HU-gebouwen, of de bijeenkomst online te laten plaatsvinden.