Student & Starter presenteert kandidatenlijst verkiezingen

De congresgangers van Student & Starter

De politieke partij Student & Starter maakte afgelopen zondag de nieuwe kandidatenlijst bekend voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart. Twee studenten en twee afgestudeerden van de Universiteit Utrecht (UU) staan op de eerste vier plaatsen.

Het congres stemde zondag 28 januari in met de kieslijst van vijftig personen. In mei werd al bekend dat Tim Homan, inmiddels afgestudeerd aan de UU, de nieuwe lijsttrekker zal zijn van de partij die sinds 2014 een zetel in de Utrechtse gemeenteraad bezet,

De nummer twee is Eva Oosters, student Rechten en Geschiedenis aan de UU. Hierna volgt Tessa Sturkenboom, afgestudeerd aan de UU en bezig met twee premasters aan de UU en Vrije Universiteit. UU-alumnus Jeffrey Koppelaar bezet een vierde plek.

Hogeschool
Op de plaatsen vijf tot en met zeven zijn de afgestudeerden aan een hogeschool te vinden. Nummer vijf, Marvin de Vos, deed HBO-Rechten aan de HU. Nummer zes Kristin van der Veen studeerde aan Windesheim, zevende staat Ties de Theije, afkomstig van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.

De ‘lijstduwers’ staan op onverkiesbare plaatsen. Daaronder bevinden zich Lode de Boo (E-sporter bij FC Utrecht, afgestudeerd bij Journalistiek aan de HU) en Joost de Bruin, docent aan de HU. Ook Marc van ’t Hoff, rector van het Utrechtsch Studenten Corps, is als lijstduwer vertegenwoordigd, net als oud-raadslid en partij-oprichter Steven Menke.

Bij Student & Starter blijven gekozen kandidaten maximaal twee jaar in de gemeenteraad zitten, daarna wisselen ze met een andere kandidaat op de lijst. Fractievoorzitter Homan zei eerder dat hij deze verkiezingen mikt op drie zetels.