Student van particuliere hogeschool gaat ISO leiden

Voor het eerst wordt een student van een particuliere opleiding voorzitter van een landelijke studentenbond. Het Interstedelijk Studenten Overleg heeft een nieuw bestuur gekozen. Hbo’ers zijn in de meerderheid. Iftin Abokor wordt algemeen bestuurslid: zij is 26 jaar en studeert hbo-rechten aan de Hogeschool Utrecht.

Guy Hendricks, 24 jaar, studeerde aanvankelijk aan de Hogeschool Zuyd, maar stapte over naar de opleiding commerciële economie aan de Business School Noteboom in Maastricht. Hij gaat komend jaar het Interstedelijk Studenten Overleg leiden.

De huidige voorzitter Henno van Horssen is ingenomen met de keuze: ‘In de praktijk hebben we meestal te maken met het bekostigde onderwijs, maar er studeren ook best veel jongeren aan particuliere opleidingen. Goed dat die ook een keer vertegenwoordigd worden.’

Volgens het ISO heeft Hendricks ervaring in de studentenraad van zijn hogeschool. Ook is hij actief in de Rotaract Club Maastricht. Rotaract is de jongerenversie van de Rotary en bestaat uit een netwerk van jongerenclubs die zich inzetten voor goede doelen. Op de website van de Maastrichtse afdeling
staat een korte typering van Hendricks: ‘Verder is Guy in zijn vrije tijd altijd druk met allerlei zaken, een enthousiaste sporter en een fanatieke aanhanger van de uitdrukking ‘even een uurtje onder de mensen’.’

Hij wordt bijgestaan door secretaris Willemijn Zwart, 21 jaar. Zij studeert Nederlandse literatuur aan de Universiteit Utrecht. Penningmeester is de 22-jarige Davy Paap, student fysiotherapie aan de Hanzehogeschool in Groningen. Marco Mout, 23 jaar, wordt algemeen bestuurslid. Hij volgt de pre-master technische natuurkunde aan de TU Delft na zijn bachelor werktuigbouwkunde.