Student woont met 3-jarige zoon illegaal op kleine kamer

Een 27-jarige student woont illegaal met een kind op een kamer van veertien vierkante meter. Hij deelt de keuken en badkamer met andere studenten, schrijft de Amsterdamse zender AT5.

De student kan door de wooncrisis geen andere woonruimte vinden. Zijn zoon van drie slaapt hier de helft van de week in een uitklapbedje. De kamer is klein en gehorig terwijl medestudenten regelmatig feestjes geven. Soms kan zijn zoon door de herrie niet slapen.

Met een kind samenwonen op een studentenkamer is niet toegestaan en daarom vreest de vader dat hij eruit wordt gezet en als dakloze verder moet. In Amsterdam is een tekort aan 45.000 woningen, blijkt uit onderzoek. De gemeente heeft een plan gelanceerd waardoor de woningnood in 2040 opgelost moet zijn. Tegen die tijd is zijn kind 20 jaar, meldt de krant.

Het artikel op AT5 is een van de resultaten van een afstudeeropdracht van zes studenten van de opleiding Journalistiek aan de HU.