Student Style

Door Maarten Nauw.

Ik haat slobberbroeken

Maarten de Bruijn

Naam: Maarten de Bruijn (22, derdejaars Scheikunde)

Omschrijf je stijl? ‘Eigentijds apart? Zoiets. Inspiratie krijg ik van vrienden die ik volg op Facebook en Instagram. En ik kijk graag naar andere mensen tijdens feestjes.
Waar shop je? Weekday in Amsterdam.

Waar wil je niet dood in worden gevonden? ‘Wat ik echt haat, zijn slobberbroeken. Met pijpen tot over de schoenen.
Afknapper? ‘Uggs. En bh's van Marlies Dekkers. Die staan zo goedkoop.

Muziek? ‘Van alles. Van punk, poprock en psychedelische rock tot techno. Ik zag laatst Patrick Watson in Paradiso. Voor het eerst, ik was helemaal verkocht.
Laatste concert/feest? ‘Mutemath in de Melkweg. Een indierockbandje uit Amerika.

Film? Shutter Island. Waarom? De mindfuck. Ik zeg verder niks.
Serie? ‘Ik ben net klaar met Mr. Robot. Als ik zo thuiskom, ga ik verder met House of Cards.
Nieuws? ‘Voor mijn stage zat ik veel in de trein, toen las ik de Metro. Op Facebook vind ik nieuws overhyped. Ik probeer wel vaak het Achtuurjournaal te kijken, tijdens het eten.
Politieke partij? ‘Ik heb nog nooit gestemd, ik ben er niet mee bezig. Er zijn zoveel partijen. Als ik stem, wil ik mezelf erin verdiepen. Ik wil niet zomaar stemmen.
Sport? ‘Fitness wil ik weer oppakken. Daar had ik geen energie meer voor tijdens m'n stage.’
Website? ‘Vice, en vooral hun muziekwebsite Noisey, voor de recensies en The Creators Project.’
App? ‘Happn. Herinner je Tinder nog? Dit is het Tinder van nu. Een leukere, veelzijdigere versie.’
Ontbijt? ‘Broodje kip-kerrie.’

Belangrijkste les geleerd tijdens je opleiding tot dusver? ‘De lessen organische chemie. Daar ben ik echt mee doodgegooid.’
Wat zou je veranderen aan de HU? ‘Meer ruimte voor lessen. We moeten nu vaak naar een ander gebouw omdat er geen lokalen meer zijn in ons eigen gebouw. En in het andere gebouw zijn alleen leslokalen, daar kun je zelf dan weer niet studeren.’

Hoe woon je? ‘In een studentenhuis met nog een jongen en twee meisjes. Ik vond de kamer via Kamernet. 25 keer heb ik gehospiteerd, maar ik ben dan ook kieskeurig.
Bijbaantje of stufi? ‘Ik zoek een baantje in de horeca mensen. Liefst doordeweeks, in de keuken.
Geloof je? ‘Nee. Ik ben wel gelovig opgevoed, maar m'n ouders zijn niet zo streng. Ik heb nooit echt in god geloofd, wel in Jezus. Nu vind ik dat je jezelf beter tegenover jezelf kunt verantwoorden dan tegenover een god of Jezus.

Welk cijfer geef je je leven nu? ‘Een 7,5 toch wel. Ik zou meer met muziek willen doen, dat is mijn passie. Ik heb acht jaar gedrumd. Nu zou ik graag een minor audiodesign doen, dat lijkt me tof. Kijken of het iets voor mij is.

Maarten de Bruijn

Club of café? ‘Club.’
Vlees of vega? ‘Vlees.’
Blind of doof? ‘Blind.’
Onenightstand of relatie? ‘Geen commentaar.’
Man of vrouw? ‘Vrouw.’
Ochtendmens of nachtbraker? ‘Nachtbraker.’
Hond of kat? ‘Kat.’
Facebook, Instagram of Tinder? ‘Facebook.’
Londen, Berlijn of Parijs? ‘Berlijn.’
Uggs of crocs? ‘Crocs.’
In je comfort zone of out of the box? ‘Out of the box.’

Wat wil je later worden? ‘Mijn droom is om iets in de muziek te doen. Rondtouren als muzikant, of iets dergelijks. Ik ben in de scheikunde beland omdat ik op de middelbare school de betakant op ben gegaan. Natuur en techniek. Het leek me wel leuk om in het lab te staan. Dat is ook wel leuk, maar ik kan me niet voorstellen dat ik dat de rest van m'n leven zal doen. Dat ik een organisch chemicus word en plastic ga maken, of iets doe als tijdens mijn stage, in de textielindustrie.

Meer Student Style