Studente met blote borsten deelt Folia uit op open dag HvA

Op de open dag vandaag bij de faculteiten Onderwijs & Opvoeding en Maatschappij & Recht werden vanochtend door een groep feministische studenten de cover van Folia, magazine van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en Universiteit van Amsterdam (UvA) uitgedeeld. Als protest tegen het uit de bakken halen van het blad vanwege de cover.

De cover zou aanstootgevend zijn omdat er blote borsten op staan naar aanleiding van een stuk over studenten die het taboe op borsten willen doorbreken.

Op de website van Folia zei Ietje Veldman, voorzitter van de faculteit Onderwijs & Opvoeding, dat de kwestie 'veel te groot wordt gemaakt' en wilde verder niet op de actie ingaan. HvA-woordvoerder Paul Helbing zegt in hetzelfde artikel, dat hij het 'erg jammer' vindt dat deze actie gevoerd wordt. 'Ik denk dat de gemiddelde scholier hier voor iets anders komt en er ook niet heel erg in is geïnteresseerd. Dus ik vind dat we als hogeschool niet zo'n heel goede beurt maken.'