Studenten en docenten HvA kunnen voucher voor coronatest krijgen

Studenten en medewerkers van de Hogeschool van Amsterdam met coronaklachten, kunnen dezelfde dag nog een test laten doen bij de GGD. De school heeft hiervoor duizend vouchers ingekocht. Dat doet het om te voorkomen dat docenten die fysiek les moeten geven meerdere dagen op hun uitslag moeten wachten. Het is geen sneltest, de uitslag volgt binnen 24 uur, meldt HvanA.

Er klinkt ook kritiek. Dat komt omdat het ministerie graag ziet dat iedereen de reguliere testen afneemt, zodat goed in kaart te brengen valt wie ziek is. ‘We hadden onze hoop gevestigd op de XL-snelteststraten van de GGD. Die laten nog op zich wachten, en dus maken we gebruik van deze oplossing’, zegt het hoofd facilitair management.