Kort

Studenten in lange rij voor studieplek in stadsbibliotheek

Bij de bibliotheek op de Neude staat sinds kort elke dag een rij van enkele tientallen meters. In die rij staan voornamelijk studenten die er komen om te studeren. Dat doen ze omdat de bibliotheken in De Uithof nog gesloten zijn, meldt RTV Utrecht. De bieb heeft ongeveer honderd studieplekken.

Een student laat weten dat deze studieplek tot voor kort nog een ‘geheimpje’ was. Maar ondertussen hebben meer studenten lucht gekregen van de studieplekken in de nieuwe bibliotheek en dus moeten studenten vroeg uit de veren om een plekje te bemachtigen. Als reden om daar te studeren, wordt ‘hier kan ik me concentreren’ tot ’thuis heb ik geen airco’, genoemd. Ook ondervinden studenten thuis vaak geluidshinder en is het ‘gewoon te warm’.