Studenten in Maastricht opgelicht: betaald voor niet bestaande kamer

Een aantal buitenlandse studenten dachten in Maastricht een mooie kamer te hebben gehuurd in het centrum. Na aankomst in de stad, bleken de desbetreffende kamers niet te bestaan, meldt 1Limburg. De politie heeft verschillende meldingen ontvangen. Hoeveel buitenlandse studenten zijn opgelicht, is niet bekend.

Het is niet voor het eerst dat studenten worden opgelicht tijdens hun zoektocht naar een kamer in Maastricht. Studenten zoeken vaak een kamer via internet en betalen van tevoren. Als ze dan later naar Maastricht komen, blijkt hun kamer helemaal niet te bestaan.

‘Wees voorzichtig bij het afsluiten van een kamer/huurovereenkomst in Maastricht’, waarschuwt de politie studenten via een bericht op Facebook. ‘Sluit geen huurovereenkomst af op internet zonder dat je de kamer hebt gezien. Ga eerst naar de kamer kijken voordat je iets huurt en geld overboekt.’