Kort

Studenten met een verstandelijke beperking kunnen een opleiding tot ervaringsdeskundige volgen aan de HU

Studenten met een verstandelijke beperking kunnen vanaf deze maand de opleiding tot ervaringsdeskundige volgen aan de HU. Tijdens de lessen kunnen ze over hun ervaring vertellen en samenwerken met andere studenten van Social Work. Na de opleiding kunnen ze als ervaringsdeskundige aan de slag bij organisaties waar men wat van ze kan leren.

De opleiding is een landelijk initiatief, duurt drie jaar en wordt gefinancierd door de Vereniging LFB, een organisatie door en voor mensen met een verstandelijke beperking. De opleiding vindt plaats in een lokaal van Social Work, op Padualaan 101. Er is plaats voor zes studenten die er ongeveer achttien uur per week zoet mee zullen zijn.

Het is nu nog geen erkende opleiding, maar dat komt misschien nog in de toekomst, aldus ambassadeur Sascha van Gijzel.