Studenten Michelle Bosch en Jelle Visser winnen Ad van Doorenprijs

De studenten Michelle Bosch (Verpleegkunde) en Jelle Visser (Management in de Zorg) ontvingen vorige week de Ad van Doorenprijs. Dit is een beloning voor de beste prestaties in het honoursonderwijs in het domein Gezondheidszorg. Omdat de jury niet kon kiezen delen de twee de prijs.

Visser richtte een afdeling van Terrible Foodball in Berlijn op. Dit is een beweging die deze sport mogelijk maakt voor iedereen, ook voor mannen en vrouwen die gezetter en ouder zijn. Bosch stond aan de basis van de functie van ambassadeur Internationalisering aan het Instituut Verpleegkundige Studies. Zij vervulde deze functie ook zelf.

Dit jaar waren er zes genomineerden die pitches gaven over hun onderwerpen. De prijs is vernoemd naar Ad van Dooren, voormalig gezondheidszorglector.