Studenten mogen gratis naar Gouden Koets

Van het Amsterdam Museum mogen studenten tot en met november gratis de Gouden Koets bezoeken. In het museum is op dit moment een tentoonstelling met het koninklijk rijtuig te zien. Het rijtuig is vanwege de tentoonstelling pas volgend jaar weer met Prinsjesdag te zien.

De Gouden Koets is vanaf afgelopen juni in het Amsterdam Museum te zien en is daar nog tot en met komend voorjaar.

Met de actie wil het museum meer bezoekers verwelkomen. De aantallen lopen namelijk sterk terug. In plaats van de gebruikelijke 33 miljoen bezoekers mochten musea dit jaar slechts 10 miljoen bezoekers ontvangen.

De Gouden Koets staat sinds enige tijd ter discussie. Volgens critici wordt met een paneel dat naar de slavernijtijd verwijst het koloniale verleden van Nederland verheerlijkt.

Studenten kunnen het museum gratis bezoeken na online registratie en op vertoon van hun studentenpas.