Kort

Studenten protesteren met een mars tegen het kappen van bomen in Amelisweerd

Een groep Utrechtse studenten organiseert op donderdag 14 oktober een protestmars tegen het kappen van bomen voor de verbreding van de A27 door Amelisweerd. De manifestatie van de actiegroep Studenten voor Amelisweerd start om 14.00 uur op het Domplein en eindigt in Amelisweerd, schrijft DUB.

Studenten voor Amelisweerd is een onderdeel van de actiegroep Amelisweerd Niet Geasfalteerd en is opgericht door oud-journalistiekstudente Merel de Koning. Het natuurgebied vlak bij het Utrecht Science Park is voor veel studenten die op kleine kamers wonen de ‘achtertuin’, stelt de groep.

Voor de verbreding van de A27 moeten honderden bomen wijken. Er is veel protest hiertegen. Ook de gemeente en provincie Utrecht zijn tegen, maar het kabinet wil de plannen doorzetten. Actievoerders dreigen op de site ikgadeboomin.org om in de bomen te klimmen om het kappen te verhinderen.