Studenten wijzigen ook dit jaar hun buitenlandse studieplannen

Twee derde van de studenten heeft zijn buitenlandplannen uitgesteld, geannuleerd of ingekort vanwege de pandemie. Dat meldt Trouw op basis van onderzoek van Nuffic, een organisatie voor de internationalisering van onderwijs, dat vandaag uitkomt.

Volgens het onderzoek van Nuffic koos bijna een kwart van de 799 ondervraagde studenten voor een andere reisbestemming. Populaire uitwisselingsbestemmingen zoals Australië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten verruilen zij voor bijvoorbeeld België of Duitsland.

Slechts een tiende van de studenten zegt dat ze zelf liever dichter bij huis blijven en daarom besloten om bijvoorbeeld hun uitwisseling binnen Europa te doen. Degene die er zelf voor kozen deden dat vanwege reisbeperkingen. Bijna de helft van studenten kregen een andere bestemming omdat hun onderwijsinstelling hiertoe besloot.