Studenten sluiten project voor creatieve industrie af

Studenten van de opleidingen commerciële economie, digitale communicatie en mediatechnologie hebben het afgelopen semester in het kader van hun afstudeerrichting creatieve industrie in multidisciplinaire teams gewerkt voor echte opdrachtgevers. Woensdag 26 juni presenteerden ze hun bedachte concepten voor hun opdrachtgevers, waaronder een website voor ruilhandel, een ruimte voor creatief denken, en het ontwerp van een nieuwe envelop.

Ze leerden ondernemen, creatieve oplossingen bedenken en samen te werken met studenten van andere opleidingen. Tijdens het project hadden ze onderdak bij Utrecht Inc, waar allerlei jonge bedrijfjes gehuisvest zijn.

Utrecht profileert zich steeds meer als centrum van de creatieve industrie. Ook de hogeschool wil hierbij aansluiten, met de instelling van een Center of Expertise voor deze industrie.