Studentenclubs niet te spreken over nieuw Pnyx onderkomen

‘Een pand vol gasleidingen, onbruikbare ruimtes, flinterdunne muren en donkere kamers.’ Studentenorganisaties die uit het Pnyx-gebouw naar Princetonlaan 9 moeten verhuizen, zijn niet te spreken over hun nieuwe onderkomen. Er zou hen zijn toegezegd dat ze een beter pand zouden krijgen, Maar daar is volgens de studentenclubs niets van te merken in het ‘sfeerloze pand’. Ook zouden de primaire voorzieningen onvoldoende zijn. ‘Te weinig toiletten en er kan niet gekookt worden’.

Eind september is bekend gemaakt dat tientallen studentenorganisaties moeten vertrekken uit het Pnyx-gebouw in de Utrechtse binnenstad. Het gebouw van de Universiteit Utrecht aan Achter Sint Pieter verkeert in een slechte staat en wordt opgeknapt. Pnyx biedt kantoorruimtes aan studentenclubs van de UU. Daarnaast vinden ook belangenvereniging VIDIUS en organisaties voor internationale studenten zoals AEGEE, SIB en BuddyGoDutch er hun onderkomen.