Studentendisco ‘Woo’ gaat weer open

Studentendiscotheek Woolloomooloo, die na incidenten voorafgaand aan de UIT-week gesloten werd, gaat weer open. Dit is mogelijk omdat de gemeente het nieuwe veiligheidsplan heeft goedgekeurd.

Dat meldt de het Utrechtsch Studenten Corps (USC) op de website.

De populaire uitgaansgelegenheid werd in overleg met de gemeente gesloten nadat in de nacht van 8 op 9 augustus feestgangers in de verdrukking raakten. Door de drukte op een pré-party, ter gelegenheid van de introductieweek UIT, raakte een persoon gewond terwijl anderen last hadden van ademhalingsproblemen.

Bunker
Tijdens de sluiting zijn er enkele noodzakelijke verbeteringen aangebracht in de voormalige bunker naast de sociëteit van het USC aan het Janskerkhof. De heropening vindt plaats tijdens de Ancient Party op 8, 9 en 10 oktober. Deze groots opgezette feestdriedaagse in de sociëteit van het USC en de Woolloomooloo, met onder meer DJ Jean en de Party Animals, wordt voor de 27-ste keer gehouden.

Hierna zal de studentendiscotheek enkele weken beperkt geopend zijn vanwege werkzaamheden. Zo zal er een nieuwe rokersruimte gebouwd worden.

Lees ook: Utrecht Studentenstad: De bewogen jaren zeventig van de Woolloomooloo discobar.

Foto: DUIC.nl