Studentenstartup brengt bordspelliefhebbers bij elkaar

Van studie-opdracht naar eigen bedrijf op een internationale beurs: het lukte vier studenten uit het onderwijsprogramma Creatieve Industrie.

De studenten achter het eigen bedrijf, The Dicey Company, zijn Michiel van Rooijen, Emma Hastjarjanto, Maurits van de Lagemaat en Tim Nauta. Zij studeren Commerciële Economie, Communication & Multimedia Design, Digitale Media & Communicatie en ICT.

‘Tof om te zien dat ze het ook gewoon lukt.’ Arno Wilkens, docent bij het onderwijsprogramma Creatieve Industrie, is enthousiast over de startup. Vorig studiejaar kregen de studenten de opdracht om een eigen startup te beginnen en binnen acht weken investeringen binnen te halen.

Verder met hun droom
Dat lukte. Maar daarna gingen ze verder. Eén van de studenten gaat afstuderen op dit eigen bedrijf, voor drie anderen is het de afsluiting van de minor Project van je leven. Wilkens: ‘Ze krijgen de ruimte om verder te gaan met hun droom. Een prachtig voorbeeld van ondernemerschap in het onderwijs.’

Voorlopig hoogtepunt is hun aanwezigheid op bordspellenbeurs Spiel in Essen. Die trok dit jaar 150.000 bezoekers. De vier presenteerden daar hun app Other Gamers. Daarmee kunnen gamers die van bordspellen houden met elkaar in contact komen op basis van leeftijd, interesses en locatie. In de app worden evenementen, bordspellenwinkels en uitgevers betrokken. Veel gamers, makers en uitgevers reageerden positief.

The Dicey Company wil in 2017 hun app Other Gamers lanceren. Ze zijn te volgen via hun website en via hun Facebookpagina.