Studentenunie strijdt voor openingstijden AH

Vidius studentenunie zet zich in voor late openingstijden van de Albert Heijn aan de Amsterdamsestraatweg. De gemeente Utrecht heeft vorige maand besloten dat de supermarkt om 22.00 uur dicht moet in plaats van 24.00 uur.

Vidius studentenunie ziet het belang van studenten in de lange openingstijden. De organisatie begon gistermiddag een petitie om te peilen hoeveel studenten dezelfde mening delen. De petitie werd binnen een uur weer ingetrokken. ‘We besloten gisteren direct actie te ondernemen. Door reacties kwamen we er alleen achter dat een petitie een verkeerd middel is,’ zegt Vidius-voorzitter Isabelle Beelen.

Gemeenteraad
Toch blijft Vidius druk uitoefenen bij de gemeente Utrecht. ‘Volgende week komen we met argumenten bij de gemeenteraad. De overlast rond supermarkten is een breder probleem in Utrecht. Dit gaat de gemeente niet oplossen door een Albert Heijn eerder dicht te doen.’

Reactie AH
Albert Heijn Konicks aan het begin van de Amsterdamsestraatweg is zelf ook niet blij met de maatregel. ‘Wij hebben de gemeente een voorstel gedaan om tot 23.00 uur open te mogen blijven. Het is jammer dat de gemeente niet reageert. We doen veel om de overlast te beperken, zoals een particuliere beveiliger voor de deur, maar de gemeente Utrecht ondersteunt ons in niks,’ laat de bedrijfsleider van Albert Heijn Konicks weten.

Volgende week dinsdagavond wordt het voorstel van Albert Heijn Konicks besproken. Vidius studentenunie zal hierbij ook aanwezig zijn.​