Studentenwoningen op KPN-terrein stap dichterbij

De bouw van 800 Studenten- en starterswoningen op het terrein van het KPN-gebouw aan de Fockema Andrealaan kan beginnen als het aan het college ligt. Deze week heeft het college van B&W een uiteindelijk bestemmingsplan voor de bouw voorgelegd aan de gemeenteraad.

Met het indienen van het uiteindelijke bestemmingsplan is het college een stap dichter bij de bouw gekomen. Het doel is om de ruimte een campusachtige opzet te gaan geven. De twee torens blijven behouden en tussen de torens zou een fietspad en een plein moeten komen. Mochten de plannen van het college door de raad goedgekeurd worden, komt er ook nog extra ruimte voor losstaande appartementengebouwen en parkeergelegenheid.
Het ontwerp van het bestemmingsplan heeft deze zomer lang ter inzage gelegen voor de raad. Raadsleden konden hun zienswijze laten blijken aan het college. Met deze kritieken is het college tot een uiteindelijk bestemmingsplan gekomen. Binnenkort beslissen de gemeentefracties over het bestemmingsplan in de gemeenteraad.

Bron en foto: DUIC.nl