SvJ-docent Karel Verdonschot verongelukt

Zondagmiddag is Karel Verdonschot verongelukt in het Oostenrijkse St. Johann. De 55-jarige docent aan de School voor Journalistiek deed mee aan een wielerwedstrijd voor journalisten en botste met twee andere renners frontaal op een tegemoetkomende auto.

Het fatale ongeluk gebeurde rond 3 uur ’s middags in een bocht tussen Kirchdorf en Kössen tijdens de World Press Cycling Championships. De renners reden op een weg die ook voor ander verkeer open was en zijn na een bocht aan de verkeerde kant van de weg beland waarna ze op de tegenligger zijn ingereden.

Verdonschot bezweek direct aan zijn verwondingen, de twee andere renners raakten zwaargewond. De automobilist en zijn passagier zijn met de schrik vrijgekomen.

Collega’s en (oud)studenten reageren via Twitter op het nieuws. Clement Tonnaer schrijft: 'Collega Karel Verdonschot heeft z'n laatste tocht gemaakt. Sterkte collega's en studenten'. Oud-studenten kijken met veel liefde terug op Verdonschots’ lessen: Andre Weststrate schrijft:  'Ik lees dat ‪#svj docent Karel Verdonschot verongelukt is in Italie. Tragisch. Mooie vent, fijn les van gehad.' En een aangeslagen Rianne Klazinga tweet: 'Naar van het overlijden van mijn oud-docent en begeleider Karel Verdonschot. Wat een verlies voor zijn gezin, zijn vrienden en familie, de SvJ.'

Karel Verdonschot laat een vrouw en twee kinderen achter.

UPDATE
Op de School voor Journalistiek is naast kamer 2F110 een plek ingericht waar Karel kan worden herdacht. Zodra er meer duidelijk is over de uitvaart wordt dat bekend gemaakt.