Te huur: werkplekken in De Uithof

Goede koffie, supersnel internet en ruim dertig werkplekken. Bedrijfsincubator UtrechtInc biedt startende ondernemers, studenten, programmeurs en internetdesigners een plaats om te werken in De Uithof.

De nieuwe loot aan de stam heet PlugInc en is gevestigd nabij UtrechtInc op de eerste verdieping van het Kruytgebouw aan de Padualaan 8. Daar bevindt zich ook een deel van de beginnende bedrijfjes die UtrechtInc begeleid.

‘Deze start-ups hebben vaak behoefte aan developers en designers’, zegt Elina Schäfer van UtrechtInc. ‘Aan de ene kant willen wij ze helpen aan nieuw talent en aan de andere kant bieden we studenten van de HU en Universiteit Utrecht een een werkplek. Zo kunnen ze van elkaar profiteren.’

De coworking spaces zijn niet gratis, zoals bij de bekende Seats2Meat. Een flexplek is te huur voor 50 euro per maand terwijl een vaste werkplek 120 euro kost. Deelnemers hebben tevens gratis toegang tot events, werken in een omgeving met gelijkgestemden en vertoeven in de nabijheid van potentiele opdrachtgevers.

Vrijdag 12 april gooit PlugInc de deuren open. ’s Middags is de officiële opening met sprekers, workshops en een borrel.