Techfestival Campus Party volgende week in Jaarbeurs Utrecht

Van 3D-printen tot een zorgrobot: Campus Party, techfestival, komt naar Utrecht. De Jaarbeurs verwacht van 25 tot en met 28 mei circa vijfduizend studenten. Het festival draait om digitale oplossingen voor wereldwijde problemen.

Het ‘grootste techfestival ter wereld’ geeft bezoekers inzicht over het aanbod van technologie wereldwijd door middel van workshops, lezingen en challenges. Het festival is opgedeeld in zes thema’s: meisjes in de techniek, media & journalistiek, robots & biotechnologie, prototypes, drones en games. Op het festival leer je bijvoorbeeld hoe je een robot moet programmeren of speel je de nieuwste games. De week sluit af met een feest.

De organisatie kiest voor Utrecht, omdat de stad ondernemend is op het gebied van ICT, Healthcare en de creatieve industrie. Hogeschool Utrecht is op de Campus Party aanwezig en laat haar innovaties, zoals de zorgrobot, zien.

Een dagticket kost 15 euro, een ticket voor alle dagen is voor HU-studenten 50 euro. Het festival gaat 24 uur per dag door, deelnemers en bezoekers slapen in tentjes.

Bron: Duic.nl
Foto: Campus Party