The Surs winnaar HU Popprijs

The Surs is de winnende band van de HU Popprijs, die op donderdag 10 december in poppodium EKKO plaatsvond. De band Primer won de publieksprijs.

Het juryrapport meldt over The Surs dat het viertal songs maakt als ‘muzikale hoorspelen’. ‘De Bosschenaren hebben een totaal eigen stijl. Ze durven prachtige stiltemomenten aan en de gewaagde samenzang zorgt op andere momenten juist voor stuwing in de liedjes. Hier gebeurt echt iets bijzonders op het podium. De zanger staat terecht als een koning op het podium.’

Primer is ging er terecht met de publieksprijs vandoor, meent de jury. De band is ‘beweeglijk, energiek, en speelt buitengewoon strak’.

Het was de zesde keer dat de HU Popprijs werd georganiseerd. Minstens een lid van de band is student of medewerker aan de hogeschool. De jury bestond uit zangeres Signe Tollefsen, popjournalist Britt Stubbe, producent Frank Los en organisator van Make More Music: Alex van Heeswijk.